Monday, January 2, 2012


Salam buat semua pembaca yang setia, dari YM Raja Ahmad Nasir kerana sudi mengikuti cerita yang benar. 2011 telah pun berlalu. 2012Menjelang pula. YM Raja Ahmad Nasir telah cuba melakukan sesuatu yang terbaik untuk mendapatkan hak Warisan Di Raja. YM Raja Ahmad Nasir pernah mengutus surat watikah untuk bertemu 4 mata dengan Sultan Mizan. Malang nya beliau mempunyai program yang padat.
Menteri Besar Perak pula telah membuat aduan palsu berserta Ketua Polis Perak menyatakan YM Raja Ahmad Nasir membawa 5000 orang pengikutnya cuba menceroboh Istana Iskandariah.
Pembaca yang setia,
Cuba bayangkan kenyataan Raja Ahmad Nasir untuk mendapat kembali hak Warisan beliau. Sultan Perak(Atan Bin Hashim), Yang Dipertuan Agong, Majlis Raja-Raja, Perdana Menteri, Menteri Besar Perak, Ahli Dewan Negara dan Pihak Atasan Yang Berkenaan tahu akan kebenaran cerita Raja Ahmad Nasir dan Warisan nya -Sultan Yang Berdaulat Negeri Perak-
Sekiranya YM Raja Ahmad Nasir seorang lelaki yang mengaku seorang Warisan Kesultanan Peraak, kenapa beliau tidak ditangkap???kenapa pihak media masa tidak berani menyiarkan cerita yang sebenarnya didalam surat khabar???
Untuk pengetahuan para pembaca, Disini YM Raja Ahmad Nasir telah bertemu beberapa orang yang mengenali lebih rapat dengan Sultan Perak(Atan Bin Hashim) seperti Tuan Haji Nasir, Haji Noh, Encik Haris, Encik Nordin dan ramai lagi. Mereka rasa terkejut bagaimana beliau boleh menjadi Sultan Perak. Kelulusan beliau tidak lah tinggi hanya sekadar Tingkatan 5 sahaja. Apabila beliau ke luar negara berkawan baik dengan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Ramli Ngah Talib, Ketika di England lah beliau membeli sijil seolah-olah Sultan Perak berpindidikan Tinggi sehingga menjawat sebagai Hakim Malaya. Sultan Perak(Atan Bin Hashim) sepatut nya berasa malu dengan penipuan yang telah dilakukan serta mengaku dirinya Anak kepada Almarhum Sultan Yusuf.
Kenyataan yang disiarkan pada tahun lalu dikatakan Raja Bahrum adalah Kekanda sulungnya. Disini ternyata beliau adalah PENIPU BESAR.Anak Sultan Yusuf yang sulung adalah Raja Ikram berjawatan Raja Dihilir ketika beliau meninggal dunia. Seorang lagi anak perempuan Sultan Yusuf berkahwin dengan adik kepada Sultan Selangor di Klang.Isteri-isteri yang lain tidak mempunyai anak termasuk lah Toh Puan Khatijah. Seorang lagi isteri Alamarhum Sultan Yusuf tidak sempat ditabalkan juga tidak mempunyai anak iaitu Bonda saudara YM Raja Ahmad Nasir yang dipanggil gelaran nama nya Engku Li.
Dalam perkara pelantikan Sultan memang Ahli Dewan Negara Negeri Perak mempunyai hak dan kuasa. Kalau Ahli Dewan Negara tidak berpegang pada Amanah menyebelahi pihak yang tidak benar bagaimana pula???Pada zaman sekarang yang punya kuasa mutlak ialah (AGONG) maksud nya WANG RINGGIT mereka lemah dan sanggup memecah Amanah dan tidak bertanggungjawab keatas dasar Undang-undang Tubuh Negeri Perak bahagian Ke-2.
Pada awal lagi YM Raja Ahmad Nasir telah berurusan dengan setiausaha sulit Ahli Dewan Negara Perak dan Datuk Pengelola Wijaya Diraja. Apabila kata-kata dari Surat yang dikirim pada YM Raja Ahmad Nasir tidak mengikut ADAB,ADAT,Udang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak bahagian Ke2, barulah YM Raja Ahmad Nasir membawa perkara tersebut kepada Yang Dipertuan Agong, Majlis Raja-Raja dan lain-lain yang berkenaan termasuk pihak media.
Kemudian diwujudkan Blog, Facebook dan Youtube. Tujuan awalnya memang YM Raja Ahmad Nasir tidak mahu membuka PEKONG Sultan Perak. Beliau hanya meminta Anak Raja Bergelar sahaja Para Pembaca yang setia,Dimanakah salah dan silapnya yang telah dilakukan oleh YM Raja Ahmad Nasir.Adakah Undang-undang yang wujud sekarang ini ADIL sebagaiman diminta mengikut peraturan tatasusila Negara ini.
YM Raja Ahmad Nasir pernah meminta bantuan Peguam yang diketahui ramai didalam negara ini dan lain-lain peguam. Mereka TIDAK BERANI,Pihak Peguam yang melihat ke semua dokumen-dokumen fakta,mereka mengakui Kebenarannya.Apakah yang harus YM Raja Ahmad Nasir lakukan.Sedangkan sekarang penjahat-penjahat yang merangkumi segalanya.Yang benardi putar belitkan.Dari segi hukum-hukum Syrak menjadi Tidak Betul. Kenyataan disini, Yang Benar tidak diterima oleh penjahat-penjahat ini kerana takut dengan bayang-bayang sendiri.


WASALAM

3 comments:

  1. Assalam...

    ada rakan keturunan istana... ingin ketemu dgn RAI kerana di punyai seruan dr istana.... bagaimana nak berhubung dgn RAI??? 019 633 2010

    ReplyDelete
  2. Klau bersuara pun. Kena tangkap kat malaysia ni..susah..sy sokong tun dr.mahathir. beliau berani bersuara yg benar..

    ReplyDelete