Tuesday, July 13, 2010

Assalamualaikum.

Tiba masanya satu cerita yang benar berlaku pada tahun 2009. Di mana seorang anak Raja telah meninggal dunia pada hari khamis bertarikh 14 Mei 2009. Kenyataan yang disebut oleh Sultan Perak bahawa Raja Dato Seri Baharom itu adalah Kekanda Sulungnya. Persoalannya siapakah RAJA IKRAM yang memegang jawatan Raja Dihikir Perak itu?

Raja Dato Seri Baharom meninggal dunia ketika berumur 83 tahun. Ini bererti beliau dilahirkan pada tahun 1926. Dengan itu Raja Ekram Ibni Almarhum Sultan Yusuf dilahirkan pada tahun 1924. Tanda tanya siapakah yang sulung? Raja Baharom atau Raja Ikram.

Kenyataan di sini menunjukkan penjekasan bahawa penipuan yang di buat oleh Sultan Perak (Azlan) adalah seorang penipu, pembohong dan pendusta. Di sini kita dapat satu kenyataan yang Allah beri petunjuk agar pembaca blog YM. Raja Ahmad Nasir tahu sebenar-benarnya siapakah Sultan Perak dengan kenyataan palsu atas guna nama Raja dan Bin Almarhum Sultan Yusuf.

Cuba para pembaca lihat gambar di dalam blog tersebut. YM. Raja Ahmad Nasir mengharap para pembaca faham dan mengerti kenapa dan mengapa Raja Ahmad Nasir menuntut hak Warisan ke-8 Tahta Kerajaan Negeri Perak. Sultan Perak yang sekarang ini seisi keluarga bukannya berdarah Raja atau keturunan dari Sultan Ahmadin mahupun di pihak lelaki ataupun perempuan.

Para pembaca yang setia,

Ahli Dewan Negara adalah yang bertanggungjawap di atas perlantikan Sultan Perak sekarang ini dan juga oleh kerana TAMAK, HALOBA DAN GILA KUASA untuk mendapat keistimewaan yang dijanjikan oleh Sultan Perak yang wujud sekarang ini maka Ahli Dewan Negara lupa akan HUKUM ALLAH dan Undang-undang dunia. Ini termasuklah Mufti Negeri Perak iaitu Dato Seri Harussani. Beliau adalah seorang Mufti yang tahu HUKUM HAKAM, HALAL HARAM, DUNIA DAN AKHIRAT.

Itu adalah tanggungjawap Mufti Negeri Perak yang wujud sekarang ini bukanlah pewaris sejati Darah Keturunan Diraja. Sanggupkah sebagai seorang islam yang diberi tanggungjawap memegang amanah dan juga penasihat Sultan menanggung Dosa dan penghidupan mereka di LAKNAT ALLAH di atas sikap suka BERDUSTA......dan mengkianati bangsa sendiri? Disinilah jatuhnya Maruah Agama, Bangsa dan Negeri di atas sikap tidak bertanggungjawap bagi pihak Istana dan Mufti Negeri Perak tahu akan asal usul Sultan Perak. Sikap dan perbuatan Sultan Yang Memerintah, Ahli Dewan Negara, Pembesar-pembesar Negeri dan juga Mufti Negeri Perak membuat Negri ini menerima musibah dan rakyat menjadi susah.


Sultan yang memerintah, Raja Muda seisi keluarga tidak tahan menduduki Istana Berdaulat iaitu Istana Iskandariah dan juga Istana Hinggap Istana Kinta. Kerana itu mereka bermaustautin di Kuala Lumpur. Dengan erti kata lain bahawa masa ini tiada Raja Yang Memerintah.

Di sini satu kenyataan Allah telah menunjukkan bahawa BUKAN ZURIAT/WARISAN BENIH RAJA yang berdaulat boleh tinggal di istana tersebut. Dengan itu YM. Raja Ahmad Nasir telah mengutus sepucuk surat kepada Seri Paduka Yang Dipertuan Agongbahawa tindakan mengikut Akta 1957 di mana Sultan Perak mesti turun tahta. Itu adalah Undang- undang Negara Malaysia. Begitu juga pihak yang berkenaan yang menerima salinan surat tersebut agar diserahkan kembali tahta kerajaan kepada Warisan Ke-8 dari Sultan Ahmadin kerana Sumpah keturunan atau 7 giliran Sultan telah tamat.

Sebagai warisan tulin, jenerasi ke-8 menerima kembali Tahta Kerajaan Negeri Perak. Semoga Allah, NAbi Muhammad S.A.W., para-para Nabi dan Rasul, para-para Malaikat, Pendita dan Almarhum Sultan yang berdaulat yang memerintah Negeri Perak merestui keujudan YM. Raja Ahmad Nasir menerima tahta tersebut.

AL FATIHAH.

Wassalam.

9 comments:

  1. Satu blog yang menarik dan kajian yg lebih mendalam perlu di buat. Syabas.

    Doa daripada,

    Kumpulan Rajamenangis


    www.rajamenangis.blogspot.com
    Blog Institusi Raja Melayu dan Warisan Melayu No.1

    ReplyDelete
  2. susah nak komen dalam hal ni.. bila tamak haloba , sayang dunia mengatasi segalanya.. tak kira orang tu ketua agama atau pun seangkatan dengan nya.. yang nyata harussani boleh menjawap dengan allah tentang tindakan nya sejak kebelakangan ini.. hilang hormat saya kepada nya.. selamat berjuang saya ucapkan pada saudara.. insyaallah pasti berjaya..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum.
    kata-kata dan doa drpd raja menangis insyaAllah allah akan merestui bahawa ym raja ahmad nasir adalah jenerasi yg ke-8 raja berdaulat negeri perak.YM Raja Ahmad Nasir pernah mengutus surat kepada Seri Paduka Yg Dipertuan Agung dan pihak atasan yg berkenaan dgn pihak media semoga Sultan Perak membuktikan kedaulatan beliau dgn YM Raja Ahmad Nasir ke beting beras basah. Siapakah yg Berdaulat!

    ReplyDelete
  4. To Ym Raja Ahmad Nasir. I just wonder about your claim. I agree with you on the claim but is it fair to consider the decendents of
    Paduka Seri Sultan YUSUF SHARIFUDDIN MUDZAFFAR SHAH ibni al-Marhum Sultan Abdullah Muhammad Shah 1877/1887 first, since
    not a single one of HRH was given any place in Kerabat DIraja Perak and why ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Because this person is just some pretender and even cannot speak english. You know,rotation succession always sparks jealousy amongst various factions, including this PRETENDER, Encik Ahmad Nasir

      Delete
  5. in this matter we have the rules and right to choise who is supose to be done by the AHLI DEWAN NEGARA NEGERI PERAK to choise the 4 anak raja bergelar and follow up 2 raja dihilir and raja muda and to be a SULTAN on the state in perak.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum,

    jika Benar apa yang dituntut oleh Raja Ahmad Nasir,

    apakah yang kami rakyat jelata dapat lakukan?

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, apa nama penuh YM Raja Ahmad Nasir bin ?

    terima kasih

    ReplyDelete
  8. memerhati dgn minat dan teliti.....

    cucuanda YTM Raja Saidatul'iz (Ku pok) & YTM Tengku Ibrahim Shah (Tengku Mahawangsa Selangor)

    ReplyDelete