Saturday, December 19, 2009

Assalamualikum W.B.T

Wujudnya Raja Ahmad Nasir pada masa ini bukan kerana ke gilaan kuasa, pangkat, darjat, atau martabat. Apa yang berlaku adalah sebagai pewaris Raja Negeri Perak. Warisan ke8 daripada Sultan Ahmadin S(18) sehingga Raja Ahmad Nasir ataupun Sumpahan 7 Keturunan atau 7 giliran Sultan barulah dikehendaki mengenalkan diri pada pihak istana baru boleh menjejak kaki ke istana.

Wahai pembaca yang budiman,tahukah anda sejarah yang sebenar Negeri Perak. Bagaimana pihak Inggeris mempermainkan atau mengubah sejarah yang sebenarnya. Dan ada juga pihak pembesar negeri mengambil kesempatan untuk mendapatkan kuasa, darjat, dan pangkat serta kekayaan untuk kepentingan diri sendiri sehingga ajaran agama Islam turut dilupakan serta kata-kata agama itu dilakukan sebagai suatu simbol. Dimana letaknya, diatas kebenaran. Adakah anda tahu:
1.Adat istiadat pertabalan warisan Sultan.
2.Berapa ramai warisan kerabat Diraja tidak mengguna pakai nama Raja.(Kenapa,Mengapa, dan apa sebabnya?).
3.Adakah anda tahu undang-undang Tubuh Negeri Perak 1948 dan 1953?

Kewujudan Raja Ahmad Nasir bukanlah kehendak diri sendiri tetapi itu adalah satu UMMANAT dan AMANAH oleh ninda Raja Uda Samsuddin kepada Raja Ahmad Nasir.Anda tahukah apa yang telah berlaku?. Ketika itu Raja Ahmad Nasir bertugas sebagai Pengawal Peribadi di Kuala Lumpur, 2 orang anaknya ke-3 dan ke-4 talah jatuh sakit tanpa sebab sehingga dibawa ke hospital pakar untuk mengesan apakah penyakit anak-anaknya tetapi pihak pakar tidak dapat memberi jawapan hingga terjumpa ahli Sufi memberi tahu perkara yang sebenar iaitu UMMANAT dan AMANAH dari Ninda Raja Uda Samsuddin hendaklah dilaksanakan.

Dikalangan keluarga Ahmad Nasir, Ayahanda, Bonda serta adinda-adindanya tidak sefahaman, ada sahaja perkara-perkara yang didak diingini berlaku. Ayahanda Raja Ahmad Nasir berkelakuan aneh,sehingga kini beliau didalam keadaan tidak sihat oleh kerana beliau tidak melaksanakan tugas beliau.

Apabila Raja Ahmad Nasir mengambil alih tanggungjawab barulah nampak reda, bersefahaman diantara satu sama lain, berkerjasama dan ternyata segala tugas yang dilakukan berjalan dengan baik dan mudah tanpa ada halangan dengan izin Allah S.W.T.

Wahai pembaca yang dihormati,banyak lagi perkara yang anda tidak ketahui, dengan itu Raja Ahmad Nasir mengharap para budiman memahami isi kandung artikel ini dan akan disambung lagi pada suatu masa dan lihatlah sendiri apa yang ada dari Raja Ahmad Nasir.

Terdapat alat-alat kebesaran Warisan Keturunan Negeri Perak yang diwarisi oleh Raja Ahmad Nasir iaitu Keris Majpahit, Keris Gading, Keris Mayang Sari(Sultan Abdullah Muazzam Shah S(20), Keris Kayu Anak Raja Bermain. selain itu warisan lain ialah, Pedang, Tombak, Cucuk Sanggol Permaisuri, Gong, Geliga Embun dan batu-batu cincin warisan terdahulu. Raja Ahmad Nasir juga memiliki Batu bersurat yang terdapat dimakam Al-Marhum Teja , Raja Kota Baru Perak, Ayahanda kepada Raja Kulup Muhammad(Raja Alang Iskandar) Raja Bendahara Perak. selain itu, Siput berukiran gambar buaya yang diperolehi di Beting Beras Basah dan Besi Beling yang telah diperolehi di perigi Beting Beras Basah.Inilah alat-alat kebesaran yang masih ada pada Raja Ahmad Nasir. Insyaallah akan dipaparkan gambar alat-alat kebesaran ini dalam post-post yang akan datang. WASSALAM.

No comments:

Post a Comment