Wednesday, August 4, 2010

Assalamualaikum

Pembaca yang menunggu cerita selanjut dari YM Raja Ahmad Nasir. Cerita seterusnya ialah Majlis Raja-Raja yang bersidang pada 6 Nov 2009 dan 'Penjara Ghaib' di Beting Beras Basah pada 24 Jan 2010 didalam Berita Harian dan Berita Minggu (rencana).

Pembaca yang budiman, Mesyuarat Majlis Raja-Raja pada hari tersebut telah menyampaikan untuk pilih Raja.Dengan ringkas YM Raja Ahmad Nasir menyampaikan kata-kata oleh Dr. Ahmad Kamal Arifin dalam tradisi Melayu, orang yang menjadi Sultan mesti ada syarat iaitu mempunyai calon yang sesuai, ada alat kebesaran yang menjadi lambang penentuan dalam perlantikan Sultan. Alat kebesaran itu digunakan ketika menabalkan Sultan.Beliau mestilah mempunyai alat kebesaran seperti gong dan keris sebagai lambang Raja yang sah. Setiap negeri mempunyai alat kebesaran masing-masing. Pelakuan yang menjadikan beliau Raja. Ia tidak semestinya anak Raja yang memerintah pada ketika itu. Sebaliknya boleh jadi anak saudaranya, selagi ia Kerabat DiRaja. ini adalah Undang-undang tubuh Kerajaan Negeri Perak Bahagian 2, 1948 dan 1935.

Berita Minggu 24/01/2010 pula " PENJARA GHAIB " Beting Beras Basah. Penyelidik dan Pengkaji SejarahAriffin Mohd Dahlan dimaklumkan bahawa wujudnya Beting Beras Basah pada tahun 1528, Sultan I iaitu Sultan Muzaffar telah memasuki ke Sungai Kuala Perak dikemudi oleh Nakhoda Tumi.

Bahtera Baginda karam dikawasan lubuk pasar di Beting Beras Basah. Semua peralatan dibuang kecuali alat kebesaran di Raja. Apabila Datuk Maharaja SiRaja Jin meminta baginda membuang mahkota yang dipakai ke laut, barulah ribut taufan reda dan bahtera boleh belayar semula maka dengan itu Negeri Perak tidak mempunyai gelaran Tengku Mahkota. Sebaliknya diganti dengan gelaran " Raja Muda ". Kata-kata sumpah oleh Sultan Muzaffar Shah " SELIKIT TANAH MINANGKABAU, SELENGKUNG PULAU PERCA, DILINGKUNG ULAR SALETIMUNA, SEBENARNYA AKU MENJADI RAJA, JAUHKAN SEGALA MALAPETAKA.

Para pembaca yang budiman, Dua tajuk keratan akhbar yang telah di ambil oleh YM Raja Ahmad Nasir membuktikan warisan Raja Berdaulat sahaja yang berani menuntut HAK di atas kebenaran dan sanggup memperjuangkan demi menunaikan amanat dari nenda beliau. Sultan Azlan Shah seisi keluarga bukannya anak atau benih Raja apatah lagi warisan yang berdaulat. Beliau adalah seorang penipu, perampas dan juga pengkianat Bangsa, Negara dan Agama. Kerana itulah Sultan Azlan seisi keluarga tidak tahan bermastautin di Negeri Perak dan berhijrah ke Kuala Lumpur. Mufti Perak iaitu Dato Harussani dan ahli Dewan Negara bersengkongkol dengan Sultan dan tidak menghiraukan sumber rezeki yang mereka perolehi itu halal ataupun haram, janji mereka merasa senang dengan kedudukan mereka sekarang.

Disini ternyata pihak Mufti Negeri Perak, Ahli Dewan Negara tidak memegang amanah dan Sumpah Ikrar ketike memegang jawatan tersebut. Adakah mereka ini orang Islam? Bagaimana rakyat mahupun masyarakat mahu menghormati pihak atasan apatah lagi tentang Rasuah. Inilah gara-gara orang atasan menunjukkan kelakuan buruk terhadap orang bawahan. Bila pihak bawahan melakukan Rasuah nampak kesalahannya, jikalau mereka bagaimana? Persoalannya Sultan Azlan Shah menaiki tahta secara penipuan dan bersengkongkol dengan pihak Ahli Dewan Negara dan Mufti Negeri Perak.

Para pembaca sekalian, bukakanlah mata hatimu, lihatlah sekeliling di dalam Negeri Perak ini. Kenapa dan mengapa Negeri Perak nampak usang tidak bermaya sehingga sanggup rakyat mencela Sultan dan kroni-kroninya.Ada diantara tanah rakyat, orang-orang tertentu dirampas begitu saja.Projek besar-besaran diambil oleh keluarga beliau kerana mahu kaya lagi kaya dan beliau menjadi seorang Sultan yang tamak dan haloba.Di ikuti oleh Ahli yang bersengkongkol dengannya. Tidakkah mereka terasa malu pada diri sendiri di atas perbuatan mereka itu. Rakyat atau masyarakat nampak di manakah maruah mereka ini.

Sekiranya para pembaca inginkan kebenaran kata-kata dari YM Raja Ahmad Nasir, kenapa tidak saudara-saudari,Encik-encik dan tuan-puan mengutus pada Seri Paduka Yang Dipertuan Agong, Majlis Raja-Raja dan juga pihak media agar Sultan Azlan Shah dan YM Raja Ahmad Nasir menunjukkan kebenaran dengan nama Allah ke Beting Beras Basah. Di situlah nanti para pembaca sekalian akan ketahui di atas kebenaran yang tukus ikhlas dari YM Raja Ahmad Nasir.

Sekian. Wassalam.

2 comments:

  1. Assalamua'laikum YM Raja Ahmad Nasir, besarlah harapan agar YM Raja dapat berikan nombor tel bimbit kerana ada pihak yang perlu sangat berhubung dengan tuan. Beliau ialah cunda Almarhum Sultan Idris Shah bernama Raja Rizwin Shah ibni Raja Izzudin Iskandar Shah. Atau hubungi beliau di no. 010-2181418. Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masa ayahnda saya ada cucunda nama ni ? Raja izzudin tu abang saya...mamat yang awak maksudkan tu ialah HASHIM BIN AHMAD ONG namanya seorang mualaf..dan sekarang dia dah tukar bin..IBNI SULTAN IDRIS PULAK DAH...janganla korang tertipu

      Delete