Saturday, April 6, 2013

Bilakah Perisytiharan Raja Nazrin Shah Sebagai Pemangku Sultan

Pembaca blog yang budiman  , Kali ini YM Raja Ahmad Nasir ingin mendapat pandangan dan renungan dari pembaca blog .  Sudah sekian lama negeri Perak tidak mempunyai Sultan  dan juga Raja Muda kerana mereka telah meninggalkan negeri Perak dan tidak bermastautin dinegeri sendiri dan bermastautin di Kuala Lumpur . Ketika ada perasmian baru nampak rupa itupun sekejap sahaja . Kemudian kembali ke Kuala Lumpur .
     Ada seorang hamba Allah telah bertemu YM Raja Ahmad Nasir . Beliau menceritakan pihak kerabat Diraja yang hadir di Majlis Raja-raja tahun lepas  , Sultan Perak telah mengaku bahawa beliau bukan anak Raja / Waris Raja . 2 / 3 orang Sultan menyuruh Sultan Azlan (Atan Bin Hashim) meletak jawatan .  Beliau hanya tuduk dan mendiamkan diri tak berkata apa-apa .  Selepas peristiwa tersebut Sultan Azlan jatuh sakit sehingga kini  .  Kenapa pihak bertanggungjawan tidak mewar-warkan keadaan Sultan Azlan yang sakit  . Sehingga kini berita beliau tidak disiarkan dimana-mana cerong Radio Malaysia mahupun pihak Media . Mereka menyembunyikan sesuatu maklumat .
 
     Hilangnya nama Sultan Perak kerana TULAH menipu masyarakat dunia , Malaysia khususnya negeri Perak .  Pertanyaan dimana letaknya keadilan bumi tercinta ? Bolehkah dikatakan negara ini negara Islam ? Sedangkan pihak-pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab membuat tipu muslihat .  Ini adalah disebabkan kekayaan dan kuasa yang ada pada mereka .
   
     YM Raja Ahmad Nasir Allah akan mengembalikan dan membentuk Negeri Perak ini  Negeri Berdaulat . Sultan yang akan memerintah masa akan datang biarlah waris keturunan Raja , Benih yang sah  .Bagi menegakkan Agama dengan seadilnya. Menjadi satu tanda tanya Raja Muda Nazrin diisytiharkan sebagai Pemangku Sultan ketika / masa bila ? Siapakah yang mengisytiharkan beliau sebagai Pemangku Sultan ?  Kalau mengikut Peraturan Undang-undang Perlembagaan Negeri Perak Bahagian ke-2 . Raja Nazrin memang tidak layak disebabkan ayahanda beliau Sultan Azlan (Atan Bin Hashim) bukan waris keturunan atau benih Raja . Apatah lagi Raja Muda Nazrin . Disini ternyata pihak politik telah memainkan peranan dan tidak seharusnya pihak politik yang tidak bertanggungjawab mencampuri isu Raja-raja .

Warisan Raja tidak boleh aktif dalam politik. Kita pernah lihat di Youtube , Raja Muda Nazrin telah mencampuri hal politik . Kemudian beliau tidak mengaku ketika berucap dicerong radio . Mustahil orang akan buat Youtube dan mehinanya beliau ? Inikah sifat seorang Raja Muda , tidak bertanggungjawab dan tidak mengaku kesalahan dan kesilapan sendiri .  Bercakap putar belit Indah Khabar dari Rupa . Bagaimana rakyat hendak menghormati beliau ?
 
   Hanya setakat ini buat kali ini .

   
    Wassalam

4 comments:

  1. Inilah gambaran orang gila kuasa, jelek2an orang terus

    ReplyDelete
  2. Biarlah org yg bijak pandai mnjadi raja
    Sultan azlan berpendidikan.lu apa ada garu telo LA bero ada hati maw jd raja

    ReplyDelete
  3. hahaha...hancur kalo die ni jd sultan kt malaysia ni haha

    ReplyDelete
  4. hahaha...hancur kalo die ni jd sultan kt malaysia ni haha

    ReplyDelete